hemma..

bi kom hem i onsdags kväll men sen har jag jobbat hela helgen och inte haft tid att skriva om våran underbara resa till Prag..

vi körde bil till flyget natten mellan tor och fredagen.
på fredag vid ca halv elva satt vi på flyget och efter ca 1 timme och 40 minuter va vi i Prag=) vädret va helt okej när vi kom, vi tog en taxi till hotellet som inte va så jättefint utanpå men rummet va helt okej för att bara ha kostat ca 1600kr 5 nätter för 2 personer..

första dagen vilade vi lite efter resan sen drog vi in till stan och åt god mat, kollade runt lite i stan..

vi har ätit mat på så många olika häftiga stället med mycket god mat, kristian hade lite otur med maten i början av resan men det blev bätre sen när jag börjae välja ställen hahah...

DETTA HAR VI GJORT:

*Kollat in slottet och den helt sjukt underbart fina domkyrkan.

*varit på ett konsentrationsläger,, fyfy vad hemskt det va men väldigt intressant, man kan inte fatta hur judarna verkligen har haft det innan man är och ser det... fyyy riktigt hemskt

*gått upp för ett stort stort högt högt berg för att gå upp i ett högt torn som ser ut som ett litet eifeltorn och jag tror att det är lika högt berget och tornet i hop som eifeltornet är, vi gick och gick och jag trodde f*n att jag skulle dööö har nog aldrig gått så sakta i hela mitt liv fötteran rörde sig ju knappt och magen gjorde ont i slutet när jag gick bebben gillade det inte heller hahhaah,, och sen när vi äntligen hade kommit upp för det höga berget vågade jag inte gå upp i tornet för min höjdskräck spå kristian fick gå úpp själv hahaha, som jag hade kämpat i backen men sen inte vägade gåå upp så typiskt mig, men det va mycket fint uppe på toppen ändå så jag hade lite att kolla på när kristian gick upp för alla dess trappor upp upp i det höga tornet som jag mådde dåligt av bara att se hhahaa

*shoppat billiga kläder
*shoppat saket till våra familjer och lite till bebis sååå klart hihi det första vi köpt till bebben och nu ska det inte handlas så mycket mer innan septeber=) om man klarar det hihi

¨*ätit super god mat plus efterrätt hihi

* myst och gått i den fina staden, kvällarna va det otrolit vackert särskilt inne i gamla stan och vid vattnet där vi gick vid broarna å såg slottet lysa så fint från andra sidan=) sååå mysigt har vi haft,, hahahah man är nästan nykära nu=)

ja vi har gjort en himla massa men nu har ni fått del av lite från våran resa jag hade kunnat skriva mer och berättat hur mycket som helst men har inte tid tyvärr, har jobbat hela helgen, och jobbar i morgon sen är det flytt på onsdag så här är det fullt upp,, så kommer nog inte hinna skriva på några dagar tyvärr...

ha det så bra alla underbara läsare..
kram

TUSEN TACK FÖR HJÄLPEN, MAMMA, SOFIE, OCH KRISTIANS FÖRÄLDRAR FÖR HJÄLPEN MED VÅRA ÄLSKLINGSHUNDAR NÄR VI VA BORTA. SAKNADE DOM SOM BARA DEN MEN VISSTE JU ATT DOM HADE DET TOPPEN BRA....... TACK TACK FÖR ATT NI FINNS FÖR OSS...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men jennifer, va ni inte och kollade på "kutna hora"? En kyrka vars interiörer är gjorda av människoben, det får man ju liksom inte missa när man är i prag!!

2009-05-19 @ 23:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback