aj aj aj... förlossningen..

Har varit inne på förlossningen i eftermiddag.....
Allt började i söndagsmorgon när jag och mamma va i ryd, då vaknade jag av en himla smärta i magen, som sedan när jag kom hem på eftermiddagen bara blev värre och värre, låg i soffan på kvällen och kollade på ´film men hade så ont att jag inte kunde ligga kvar utan fick lägga mig i sängen och kolla på slutet av filmen..
I måndags jobbade jag och hade ,ont även då, men kopplade bort det lite för att klara av dagen, kom hem efter jobbet och åkte å hälsade på mikaela severin en runda lekte lite med theo och pratade lite skit hade ju även då smärtor i  magen, sen vid 21 tiden på kvällen åkte jag hem och hämtade upp kristian efter träningen, vi åkte till mc donalds och skulle äta då helt plötsligt när vi väntade i bilen på våran mat fick jag sååå ont i magen så jag började gråta ja det gjorde så ont så jag visste inte vad jag skulla ta vägen, kunde inte äta upp maten ens, vi kom hem och jag la mig i sängen då försvann lite av smärtan och jag kunde iaf somna,, vaknade några gånger av att jag hade ont under natten, men vaknade vid 6 och åkte till jobbet, vilket jag ångrar nu,gick på jobbet och hade  så ont, berättade för mina kollegor att jag hade ont och kanske inte fixar hela dagen och det förstod dom-=)
ringde in till förlossningen på min frukostrast och dom ville att jag skulle komma in dit under eftermiddagen, jag kämpade mig kvar på jobbet till 12.30 sen körde jag hem och hämtade kristian som så klart ville följa med,
Kom in på förlossningen, dom tog ctg ( och lyssnade så att bebben mådde bra) sen kom läkaren in och började känna på mig, hade man inte ont innan så fick man när han höll på att trycka sönder en, det va en utländsk ung läkare som va väldigt bra och skojade och så, sen fick vi se bebbe på ett ultraljud såg huvudet jättetydligt, den låg där och suttade i luften skit söööt va den=) och även där såg allt bra ut... han kom iaf fram till att jag har början till foglossning, plus att jag har ont av att livmoderremmarna sträckas ut vilket gör att man kan ha ont sen gör det ju inte saken bättre   av att bebben alltid ligger nere vid vänster sida och trycker på så jag får mer ont..... hoppas att det blir bättre om några dagar så jag kan jobba lite i helgen, men läkaren sa att jag inte skulle jobba om jag hade ont så jag får väl lyda honom,, nu ligger jag i sängen och ska snart flytta mig till soffan och kolla på en av filmerna vi hyrde i dag...

ha en bra kväll alla
kram kram

Kommentarer
Postat av: Gela

Ne men fy din stackare. Usch va hemskt att ha så ont. Men de är vell skönt nu lite iallafall när du vet varför du har ont? Tur att allt va bra med bebis. Krya på dig gumman. Kram

2009-07-21 @ 23:22:17
URL: http://gelavela.blogg.se/
Postat av: Lindaa

jo självklart harry potter =) Jasså, då är det nog det =) Usch foglossning, stackare! Men du har la inte jätte långt kvar heller?!

2009-07-22 @ 09:30:28
URL: http://livingkarlsson.blogspot.com
Postat av: Gela

Ja. Men vi kan ta de när vi träffas. =) Hur är de med dig idag? Kramis

2009-07-22 @ 10:06:15
URL: http://gelavela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback