TISDAG OCH GÅSJAKT.... HAHAH

Gick ut med hundaran i dag lite efter 9 då jag såg en stor fågel på långt håll uppe vid syrrans hus, kollade och gick närmare för jag tyckte att den passade inte in här uppe vid husen.. det va en stor  gås den hade 5 ungar med sig såg jag sen å då fick jag lite panik efs det av två katter som smög på dom, så jag sprang fort in och lämnade hundarna för att snabbt springa ut igen så katterna ite fick ta i de smååå ungarna... mamman började gå upp mot  vägen då ringde jag till syrran och väkte henne så hon kom ut och hjälpte mig, men då hade jag redan hjälpt familjen över vägen och ner mot sjön i mårdslycke hahaha det stod två tanter vid vägen när jag vallade över den lilla familjen så dom inte skulle bli påkörda tanterna måste ju ha trott att jag va en väldigt konstig m´änniska som jag betedde  mig hahaha, men vi klarade den första vägen iaf sen hann sofie i fatt mig och gessen.
vi klarade den andra vägen oxå och vi va såååå nära sjön och platsen där dom hör hemma,,jag hade nästan vallat ner dom till tunneln men i stälet för att gå mot tunneln dit jag ville ha dom sprang mamman rakt fram och flög i väg över den stora vägen så alla små ungarna sprang som tokar åt alla olika håll i skogen son tur va dom följde inte efter ut på vägen för då et jag inte vad jag hade gjort,, tyckte sååå synd om dom men vi kunde ju inget göra, dom sprang och sprang och va rädda, mådde så dåligt över att se dom.. vi stod en bit bort en stund och hoppades på att mamman skule komma tillbaka och valla i hop dom men vi såg ingen mamma, men vi kan ju ha missat henne hon va kanske på ett annat ställe och ropade dit dom där i stället för alla ungar bara försvann utan ett spår.. det va en upplevelse att hjälpa denna lilla familj över två vägar och ner mot skön sen tror och hoppas jag att mamman kom tillbaka och tog hand om sian sööta små barn. jag räddade iaf dom från de dumma katterna och bilarna på vägarna så gjorde ju så gott jag kund för att hjälpa dom småå söta sakerna.....
Idag ska jag hålla mig inne så jag slipper ut på jakt ller nått igen, men är man djurvän så är man..


mamma gås

5 sånna här små bebisar


Kommentarer
Postat av: Gela

Ne va gulligt, va duktig du är gumman. Kämpar för en gåsfamilj fast du är gravid och trött...hihi =0) Så gulligt. <3 Kram//Gela

2009-04-21 @ 14:53:54
Postat av: Emelie

Hahahaha =) Go Jennifer Go Jennifer!!!!!

2009-04-21 @ 15:10:37
URL: http://mammamemmellie.blogg.se/
Postat av: Gertrud

Ha ha jag hade gett mycket för att få se detta live..Det skulle finnas fler såna sanna djurvännerså kanske världen hade sett lite annorlunda ut. Nästa gång kanske det kommer en marsvinsfamilj ha ha.

2009-04-22 @ 12:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback